
Les også
ADHD - Et UFAprosjekt
ADHD hos førskolebarn er nok mer utbredt en vi kjenner til. Denne oppgaven tar for seg problematikken rundt dette.
Les mer >>Metodisk refleksjon – er det viktig?
Å bruke refleksjon metodisk innebærer å gå i dybden på ulik tematikk
Les mer >>Ny organisering, sterkere fellesskap – Slik skapte vi en bedre barnehagehverdag
Hvordan kan en barnehage omorganisere for å skape bedre samarbeid, sterkere relasjoner og en mer forutsigbar hverdag?
Les mer >>Snakk om bildet 1: Frykt og fryd!
I denne oppgaveserien tar vi for oss fotografier fra ulike situasjoner i barnehagelivet.
Les mer >>Barneboka og språket
Barn lærer språk gjennom å bruke språk, gjennom deltakelse i sosiale og kulturelle praksiser hvor språk og handling har en funksjon sammen. Å samles rundt barneboka er en slik praksis.
Les mer >>Barns rett til utvikling
Her finner du en skjematisk oversikt over et mulig utviklingsforløp på ulike områder i ulike aldere.
Les mer >>