Les også
Sånn kan du bruke EQ-dukkene
I denne artikkelen kan du lese om hvordan man kan arbeide med dukkene Glad, Sint, Redd, Lei seg, Sur og Rolig i barnehagen
Les mer >>Relasjonsarbeid – en grunnmur i barnehagen
Det som foregår i relasjonsprosesser er noe av det helt basale i barnehagers arbeid, mener professor Berit Bae
Les mer >>Barnehagens betydning når barn er pårørende
Hvordan kan barnehagen legge til rette for utvikling, mestring og samhold når hverdagen slår sprekker.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen – Du lager jo alltid bråk
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Også de yngste barna er kompetente
Barnehagene legger ofte mest vekt på det verbale når de skal dokumentere barns læring. Skal vi forstå hva de yngste barna lærer, må vi bli mer opptatt av kroppsspråk og det fysiske, mener Lena Edlund.
Les mer >>Søt høst – takket være biene
Humler og bier tar seg snart en pause. Men det er nå på høsten vi kan nyte godt av jobben de har gjort.
Les mer >>