
Les også
Gi skolestarterne en god start
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
Les mer >>Hørselshemmede i barnehagen
Spesialpedagog Tone Rebbestad skriver om hvordan man bør forholde seg når man har hørselshemmede i barnegruppen. Særlig språklig og sosialt miljø blir vektlagt.
Les mer >>Ordløse fellesskap
Det finnes samtaler som ikke benytter seg av ord. Estetiske samtaler som utspiller seg i bevegelse og lyd mellom barnet, materiale og de(n) andre.
Les mer >>Plutselig ”oææh!” over alt!
De fleste av oss har opplevd magiske øyeblikk i barnehagen, men er det mulig at slike øyeblikk kan bli til måneder eller til og med år?
Les mer >>Barn som medmennesker og deltagere: innflytelse fra Barnekonvensjonen?
Prinsippet om at barn skal bli hørt synes mer integrert i hele rammeplanteksten enn tidligere, selv om linjen til barnekonvensjonen kunne vært forsterket ved at rammeplanen også hadde vist til artikkel 31 og barns rett til lek.
Les mer >>Truende stillhet
Under en LØFT- veiledning møtte jeg et menneske som gjorde kraftig inntrykk på meg
Les mer >>