Les også
Samtalemetodikk del 2: Lojalitetskonflikter og metabudskap
Barn merker fort hvis det finnes et underliggende budskap, selv når det ikke uttalles
Les mer >>Verktøyet: Ulik alder - ulike behov
Ettåringen har åpenbart andre behov enn femåringen. Sammen med Karin Österlund har vi utviklet er verktøy som skal gi hele personalgruppen kunnskap om de mest vesentlige behovene i hver aldersgruppe.
Les mer >>Ulik gråt har ulik verdi
Barns gråt har stor betydning for hvordan de blir ivaretatt
Les mer >>Ta barnas tull og tøys på alvor
Tiss og bæsj og promp går aldri av moten. Barn elsker å tulle og tøyse. Men hva handler dette fenomenet om? Og hvordan blir barns tull og tøys møtt av de voksne? – spør Sonja Kibsgaard i sin nye bok.
Les mer >>La mæ få klar det sjøl!
Kan medvirkende barn gi lavere sykefravær i din barnehage?
Les mer >>Sånn kan du hjelpe leken videre
Leken har en verdi i seg selv og skal være en gjennomgående del av barnehagenes tilbud i Danmark.
Les mer >>

.jpg)


