Les også
Ønsker 1.klassinger med tro på seg selv
Barnehagene ønsker å forberede 5-åringene godt på overgangen til skole. Men hva ønsker skolen at barnehagen skal gjøre?
Les mer >>God norsk kommer ikke av seg selv
Barn trenger øvelse for å lære og forstå norsk. Derfor må både barnehage og skole jobbe systematisk med språket, mener Else Havnevik Devold. Men hvordan?
Les mer >>Lei seg – følelsesskolen del 5
Denne gang er det følelsen "lei seg" det handler om i følelsesskolen
Les mer >>Axel Honneth
Anerkjennelse er et aktuelt begrep i mange sammenhenger, og det kan tendere mot en inflasjon i bruk av begrepet. Honneths teori kan være et bidrag til en presisering av hva anerkjennelse er, og hva det skal være godt for.
Les mer >>Bok og kurs: Innenfor eller utenfor
– BARNS RELASJONER VOKSNES ANSVAR
Les mer >>Likestillingspedagogikk er en utfordring
Vi har kommet et steg videre, ja. Men vi har langt igjen, mener Nina Rossholt. Likestilling er et krevende og utfordrende tema for barnehagen
Les mer >>