
Les også
LEK, LÆRING OG KREATIVITET
Hvordan kan barnehager og skoler styres og ledes slik at de ikke hemmer trivsel og læring – slik vi kan se i alt for mange tilfeller?
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er for stor til å leke med dem
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Når erfaringene blir forskjellige
Katrine Giæver skriver om hvordan erfaringsbakgrunnen påvirker oss.
Les mer >>Musikkaktiviteter i barnehagen
Hver dag en musikkdag
Les mer >>Barnehagens betydning når barn er pårørende
Hvordan kan barnehagen legge til rette for utvikling, mestring og samhold når hverdagen slår sprekker.
Les mer >>Gayatri Chakravorty Spivak
Spivaks tekster retter fokus mot undervisning, utdanning, sosial klasse, migrasjon, flukt, feminisme, antirasisme, ideologi og makt, både i historien og i moderne kultur.
Les mer >>