

Flere artikler innen Kunstfag
Hvorfor kunst i barnehagen?
Rammeplanen legger føringer for at barnehagen må la barn møte allsidige kunst og kulturuttrykk, men hva slags kunst skal barn møte?
Les mer >>Om det unyttiges nødvendighet
Kunst er ikke nyttig. Man skal være på vakt mot å gjøre en rettighet og kulturell rikdom til livsnødvendigheter. Munstformidling handler om det unuttyges nøedvendighet.
Les mer >>Kunsten i geometrien – og geometrien i kunsten
Det er ingen motsetning mellom realfag og kunstfag. Et prosjekt ved Akrobaten barnehage i Bergen viste at det tvert om kan være to sider av samme sak.
Les mer >>Kubeeksperimenter
En kube passer utmerket som ramme for barnas eksperimenting med naturvitenskapelige fenomener.
Les mer >>En kunstnerisk hverdag i barnehagen
Et kunstprosjekt i Båsmobakken barnehage ble besøkt av nesten 1500 barn og voksne
Les mer >>Øyeblikkets kunst
Ideer og tanker som oppstår spontant og i øyeblikkene kan være verdifulle utgangspunkt for kommunikasjon mellom barn og voksne
Les mer >>Dekor av papp og rester
Her kan dere bruke rester fra en klipp og lim aktivitet, eller klippe ut forskjellige rare former.
Les mer >>IKT og populærkultur som dramafaglig materialbank
Kombinasjonen IKT og dramapedagogiske virkemidler er kanskje ikke opplagt? Les om hva de har gjort i Vestfold.
Les mer >>Store blomster i store formater - lek med grunnfargene
Ved siden av fagområdet Kunst, kultur og kreativitet, er dette en god aktivitet og også knytte opp mot fagområdet Antall, rom og form
Les mer >>