Les også
Læringsledelse i praksis
Barnehagen er med på å utdanne sine egne ledere gjennom praksisstudiet. Hvilke rollemodeller og læringsprosesser som møter studentene gjennom praksisstudiet får betydning for hvilke ledere barnehagen får.
Les mer >>Hvordan styrke den sosiale kapitalen?
Ny forskning viser en klar sammenheng mellom sosial kapital og virksomhetens yteevne
Les mer >>Tilstedeværelse og nærværende lederskap - tilgjengelig i passe doser
Personalet krever lederens tilstedeværelse, både fysisk og psykisk. Her finner du et verktøy for å jobbe med nettopp dette.
Les mer >>Barnehagens rom: Kontoret
Av barnehagens mange rom, er rommene med barn de aller viktigste. Men hva med kontoret? Hvordan skal det se ut, hvordan skal det fungere, og hva skal det signalisere?
Les mer >>Kvalitetsarbeid i Lerum kommune med basis i ECERS skala
ECERS (Early Childhood Environment Rating Scale) er en skala for å måle og utvikle kvaliteten i barnehagen. Lerum kommune har jobbet med ECERS.
Les mer >>Gode ledere kjenner svarene på fire viktige spørsmål
Medarbeidere motiveres ofte av at de selv kan ta beslutninger, og at de har frihet til å velge hvordan de vil løse oppgavene.
Les mer >>




