Les også
Berikende hverdagssamspill
Små barn i barnehagen lærer best når de selv fatter interesse for noe og får utforske dette sammen med kompetente andre.
Les mer >>Utviklingspedagogikk i praksis
Her presenteres et temaarbeid som har til hensikt å bevisstgjøre barna omkring hvordan en butikk fungerer, både fra kundens og butikkens perspektiv.
Les mer >>John Dewey - den (post-) moderne pedagogikkens far?
Artikkelen er ment som en kort innvielse i John Deweys liv og virke som filosof og pedagog.
Les mer >>Unna vei, her kommer jeg!
Hypotese: Barnehageansatte og foresatte begrenser barns risikolek, og barnehagehverdagen er voksenstyrt. Har vi kjørt oss fast i risikolekens paradoks?
Les mer >>Handlingsplan økte bevisstheten rundt mobbing
Mobbing krever handling. Handling krever en plan. I Aremark og Mandal har de laget handlingsplaner mot mobbing i barnehagen.
Les mer >>Skal barnehagekunst kun behage?
Hvis personalets preferanser avgjør utvalg for barns kunsterfaringer, velger vi da kun det som behager?
Les mer >>





