

Les også
Førskolelærerrollen
I hvilken grad får førskolelærere utnyttet sin kompetanse? Bør det være en klarere differansiering av oppgavene på avdelingen?
Les mer >>Ny organisering, sterkere fellesskap – Slik skapte vi en bedre barnehagehverdag
Hvordan kan en barnehage omorganisere for å skape bedre samarbeid, sterkere relasjoner og en mer forutsigbar hverdag?
Les mer >>Unna vei, her kommer jeg!
Hypotese: Barnehageansatte og foresatte begrenser barns risikolek, og barnehagehverdagen er voksenstyrt. Har vi kjørt oss fast i risikolekens paradoks?
Les mer >>Verdigrunnlaget og barnehagen vår
Å arbeide med verdigrunnlaget i egen barnehage er en evig prosess. Formuleringer må stadig drøftes og klargjøres.
Les mer >>Observasjon og kjefteprosjektet
Her får vi et innblikk i hvordan Erik Sigsgaard arbeidet med forskningen omkring voksen barn relasjoner
Les mer >>Man arver ikke sine foreldres problemer!
I Danmark har vi vennet oss til å lete etter forklaringer på menneskers atferd i deres oppvekst. Men vi risikerer å stemple barn når vi antyder at de arver sine sosiale forhold etter foreldrenes utdanningsnivå, sier sosiolog Morten Ejrnæs.
Les mer >>