Glemt passord
LEK OG LÆRING FOR DE YNGSTE
Boken Lekens flertydighet bør være en etterlengtet bok for alle som er opptatt av lekens genuine plass i barnehagepedagogikken
Hverdagen i barnehagen byr på en rekke situasjoner hvor det ikke alltid finnes enkle svar.
Hva sier forskningen om hva som er mest effektivt?
Forfatteren stiller (og besvarer) noen grunnleggende spørsmål rundt filosofi i barnehagen.
Dette er en praktisk øvelse til arbeidet med menneskerettigheter i barnehagen
Hvorfor oppstår det så mange konflikter mellom barn og voksne, og barn imellom?
Blir du usikker når barn reagerer med sinne og sterke følelser? Lurer du på hvordan du skal møte disse barna?
Når får unger egne meninger? Hvilken kompetanse kreves av voksne lyttere?
Jesper Juul har klare meninger om bruken av timeout i barnehagen og hjemmene.
Dette er en klassiker av en artikkel
Dette er første del i en spennende artikkelserie om emosjonell og sosial trening i barnehagen.
Mange er usikre på hvordan de skal forholde seg til barns medvirkning. Hvor skal man begynne? Her er et verktøy for diskusjon i personalgruppen.
Er du ute etter et forståelig teorigrunnlag for samspill og relasjoner, så finner du det her!
Hundeides temaer for godt samspil var en del av "Programmet for foreldreveiledning som ble satt i gang av Barne- og familiedeartrementet
En av de viktigste bøkene som er skrevet om læring, samspill og dialog mellom barn og voksne i dagens barnehage, sier Astrid Manger om boka Lyttende pedagogikk. Selv har hun vært så heldig å få oversette den.
Går det an å skape en pedagogikk der lek og læring integreres?