

Les også
Å jobbe med verdigrunnlag i barnehagen
Verdigrunnlaget i barnehagen danner grunnlaget for alt arbeidet som gjøres. Å jobbe med verdier er ikke så enkelt.
Les mer >>Språkstimulering: Vi må snakke mer med barna
Hverdagssamtalene er viktig for språkutviklingen. Vi må rett og slett snakke mer med barna, sier professor Margareth Sandvik.
Les mer >>Barn vil gjerne leke med oss voksne
”Får vi leke nå?” spør barna når samlingsstunden er ferdig. Jeg tror mange barnehagelærere kjenner seg igjen i denne situasjonen. Barn vil leke, de slåss for å få leke og lek er nesten hele tiden aktuell og ønsket i deres verden og i deres hverdag. Kanskje er det dette vi kaller fri lek når barna får bestemme at nå leker vi!
Les mer >>Har Fredrikstad kommune glemt førstespråkets betydning?
Midlene som er tilgjengelige for oss står ikke i samsvar med oppgavene vi er pålagt å utføre
Les mer >>Læringsledelse i praksis
Barnehagen er med på å utdanne sine egne ledere gjennom praksisstudiet. Hvilke rollemodeller og læringsprosesser som møter studentene gjennom praksisstudiet får betydning for hvilke ledere barnehagen får.
Les mer >>Rom og læring
Hvordan påvirker rommet barns utvikling og læring?
Les mer >>