

Flere artikler innen De minste barna
Barns medvirkning - En pedagogisk praksis
Å gi barn medvirkning i barnehagen er ikke det samme som å la barna velge fritt og la dem gjøre som de vil.
Les mer >>Alt blir bra - Hvordan samtaler vi med barn om korona?
Barna er tilbake i barnehagen og har ulike behov for å snakke om og forstå hva som har skjedd og skjer under koronapandemien. Vi har snakket med pedagogisk leder Lise Ones og Professor Jon-Håkon Schultz om nettopp dette.
Les mer >>Å se sammen med barn
Å sette ord på det vi gjør er ikke bare en måte å fortelle andre hva vi har gjort. Det er også en måte å klargjøre egne tanker, og det hjelper oss å forstå.
Les mer >>Følelsesskolen: Flere verktøy til følelsen Redd
Morsomme leker og øvelser for å bli kjent med redselen og usikkerheten hos seg selv
Les mer >>Begynnende regneferdigheter
Hvordan kan man støtte de yngste barnas gryende forståelse for matematiske begreper?
Les mer >>Barn og voksne i balanse - nøkler til livsmestring i barnehagen
Balanse mellom aktivitet og hvile er grunnleggende menneskelige behov. I vår tid fylles pauser og mellomrom opp med blant annet elektronisk aktivitet
Les mer >>Redd - Følelsesskolen del 3
Denne gang er det følelsen Redd som blir presentert i Følelsesskolen
Les mer >>Hvis jeg må spørre, bestemmer jeg da?
Dette er foredragsnotater fra Skoglundbarnehage. Bruk dem som diskusjonsgrunnlag og utgangspunkt for ideer.
Les mer >>Lei seg – følelsesskolen del 5
Denne gang er det følelsen "lei seg" det handler om i følelsesskolen
Les mer >>