Les også
Har du ansatt en klager?
Har du noen kroniske klagere der du jobber. Har du vært borti han som syns det uansett er for kaldt, for varmt, for mye vind eller for tørt?
Les mer >>Hvordan håndtere vanskelig e-poster?
Vi kommuniserer mer og oftere på e-post. Dette er en kilde til mer misforståelser enn direkte kommunikasjon.
Les mer >>– Vi overvurderer individet og undervurderer gruppen
Det meste og det beste blir gjort av grupper, ikke individer. Også når det gjelder ledelse. Er det ikke rart hvor lite oppmerksomhet vi gir ledergruppene da? spør Erik Slinning.
Les mer >>Hjelp de nye lederne i gang
Praktiske startvanskeligheter, kollegial ensomhet og en uklar autoritet gjør den første tiden som leder vanskelig for mange
Les mer >>Barnehagens rom: Kontoret
Av barnehagens mange rom, er rommene med barn de aller viktigste. Men hva med kontoret? Hvordan skal det se ut, hvordan skal det fungere, og hva skal det signalisere?
Les mer >>Arbeidsgivers omsorgsplikt
Som arbeidsgiver har alle barnehager en plikt til å legge til rette for at de ansatte mestrer jobben sin. Barnehagen skal blant annet til enhver tid sørge for at alle ansatte har et forsvarlig fysisk og psykisk arbeidsmiljø.
Les mer >>