

Les også
Digital kompetanse i barnehagen
Bruk av digitale verktøy og IKT i barnehagen er ikke et mål i seg selv, men et verktøy for å oppnå faglige mål.
Les mer >>Flere barnehagelærere – hvordan skal vi bruke dem?
En høyere andel barnehagelærere er endelig i sikte. Men hvordan skal barnehagen utnytte denne ressursen på beste måte?
Les mer >>Reggio Emilia på trøndersk
I de siste årene har Reggio Emilias pedagogiske filosofi oppnådd enorm popularitet i nordiske barnehager.
Les mer >>Følelsesskolen del 6 – Ro
Følelser stjeler energi. Det ”koster” å stå i sterke følelsesutrykk, og vi har behov for å hvile innimellom.
Les mer >>Går skyene på batteri?
Barnehagen trenger mange blikk og stemmer for å undersøke og belyse potensialet som ligger der som et springbrett for videre arbeid.
Les mer >>En venn er viktigst
Jeg har spurt over 20 SFO-barn hva som er viktigst i SFO. Etter å ha tenkt seg litt om svarer de fleste; - å ha en venn!
Les mer >>