Les også
Strategier for å verne om og utvikle leken
Peterson barnehage i Moss har utviklet noen strategier for å berike og ivareta leken i barnehagen
Les mer >>Slik ivaretar du sinte barn
Selv om sinne er en naturlig følelse, kan sinnet ta overhånd og bli et problem for noen barn.
Les mer >>Barns medvirkning forutsetter gode relasjoner
Maurtua barnehage - om hvordan barns rett til medvirkning påvirker arbeidet i barnehagen
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er ikke en baby
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Et lite stykke kvalitet
Kvalitet i barnehagen kan rett og slett handle om de nære ting...
Les mer >>





