Flere artikler innen Pedagogisk dokumentasjon
Å se sammen med barn
Å sette ord på det vi gjør er ikke bare en måte å fortelle andre hva vi har gjort. Det er også en måte å klargjøre egne tanker, og det hjelper oss å forstå.
Les mer >>Observasjon og kjefteprosjektet
Her får vi et innblikk i hvordan Erik Sigsgaard arbeidet med forskningen omkring voksen barn relasjoner
Les mer >>Vurderingsområder
Å strukturere vurderingsarbeidet er viktig. Hva skal vurderes, når og av hvem?
Les mer >>Om å skape kultur for bruk av pedagogisk dokumentasjon
Artikkelserie om pedagogisk dokumentasjon: DEL 1 - Kort teoretisk innføring
Les mer >>Observasjonsskjema – barns samarbeid under frilek
Den beste måten å evaluere barnas atferd på er å foreta strukturerte observasjoner og å snakke med barna.
Les mer >>Alle med i Eigersund
ALLE MED er et nytt observasjonmateriell som er utviklet i et samarbeid med fagfolk i Eigersund kommune
Les mer >>Observasjon – løpende protokoll
Dette er kanskje den metoden som er mest benyttet i barnehagen, men den er ikke enkel i bruk.
Les mer >>Observasjonsmetoder - barns sosiale ferdigheter
Skjemaet kan gi en god indikasjon på hvordan barnet fungerer i barnegruppen
Les mer >>Vurdering i hverdagen
For å unngå for mye synsing, er det viktig med gode vurderingsrutiner. Vurdering baseres på innsamlede data. Men spørsmålet er hvilke data og hvordan vi skal skaffe dem.
Les mer >>




