Flere artikler innen Matematikk i barnehagen
Matematikkdidaktikk på småbarnsavdelingen
Hører matematikk hjemme på småbarnsavdelingen? Ja, høyeste grad, mener Camilla Björklund. I denne artikkelen forklarer hun hvorfor.
Les mer >>Like mange, flere eller færre – grunnlaget for talloppfatning
Om å støtte de yngste barnas tallforståelse
Les mer >>Matematikkskolen, Del 5: Mønster
Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!
Les mer >>Slik fikk jeg interesse for matematikk
10 gode råd om leken matematikk i barnehagen
Les mer >>Matematikkskolen, Del 3: Geometri 1
Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!
Les mer >>Matematikkskolen, Del 6: Rom og lokalisering
Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!
Les mer >>Matematikk i barnehagen
Lek er drivkraften i utviklingen av barnas matematikk. Barna bruker sine begreper i leken, og leken utvider forståelsen. I arbeidet med matematikk i barnehagen må derfor barnas lek stå sentralt. Barnas egne matematiske tanker og egne forestillinger må respekteres.
Les mer >>Kan barnehagen forebygge matematikkvansker i skolen?
Tone Rebbestad stiller her spørsmål om ikke også barnehagen kan bidra positivt for å øke barns matematiske ferdigheter.
Les mer >>Matematikkens kjerne
Matematikk handler om å tenke, og om å forstå den verden som omgir oss.
Les mer >>