Flere artikler innen Matematikk i barnehagen
Matematikk i barnehagen
Lek er drivkraften i utviklingen av barnas matematikk. Barna bruker sine begreper i leken, og leken utvider forståelsen. I arbeidet med matematikk i barnehagen må derfor barnas lek stå sentralt. Barnas egne matematiske tanker og egne forestillinger må respekteres.
Les mer >>Matematikk og kommunikasjon - en observasjonsoppgave
Dette er en observasjonsrapport med matematikk i fokus. Her finnes det spennende innfallsvinkler til det nye fagområdet Antall, rom og form.
Les mer >>Slik fikk jeg interesse for matematikk
10 gode råd om leken matematikk i barnehagen
Les mer >>Mattesamling hver uke
Nardo barnehage i Trondheim har jobbet systematisk med matematikk det siste året.
Les mer >>Matematikkdidaktikk på småbarnsavdelingen
Hører matematikk hjemme på småbarnsavdelingen? Ja, høyeste grad, mener Camilla Björklund. I denne artikkelen forklarer hun hvorfor.
Les mer >>Konkret matematikk i kreativt verksted
Skapende aktiviteter som metode for å lære matematiske begreper
Les mer >>De leker med tall i Baldershage barnehage
Lek med tall og begreper fenger både barn og voksne i Baldershage barnehage
Les mer >>Matematikk er mer enn tall og tegn
Matematikk handler om mye mer enn regnestykker og teori. Matematikk kan for eksempel handle om tenner. Det var tilfelle sist Matematikksenteret i Trondheim hadde besøk av en barnehage.
Les mer >>Matematikkskolen, Del 6: Rom og lokalisering
Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!
Les mer >>