Barnehageforum - Matematikk-tips: Dagens tall er 3

Trenger dere tips til hvordan dere kan jobbe med matematikk i barnehagen?

ANNONSE
Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Matematikkskolen, Del 6: Rom og lokalisering

Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!

Les mer >>

Matematikkskolen, Del 3: Geometri 1

Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!

Les mer >>

Matematikk i barnehagen

Lek er drivkraften i utviklingen av barnas matematikk. Barna bruker sine begreper i leken, og leken utvider forståelsen. I arbeidet med matematikk i barnehagen må derfor barnas lek stå sentralt. Barnas egne matematiske tanker og egne forestillinger må respekteres.

Les mer >>

Matematikkens kjerne

Matematikk handler om å tenke, og om å forstå den verden som omgir oss.

Les mer >>

Hvor mange tenner har en kråke?

Det er viktig å ta matematikken på alvor – og lov til å bruke humor for å gi barna matematisk forståelse, sier Gerd Åsta Bones.

Les mer >>

Matematikkskolen, Del 5: Mønster

Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!

Les mer >>

Konkret matematikk i kreativt verksted

Skapende aktiviteter som metode for å lære matematiske begreper

Les mer >>

Matematikk imellom barnehage og skole

Matematikk i barnehagen handler ikke om å gjøre barnet klar for videre læring i skolen, ettersom matematikken i barnehagen har en stor verdi i seg selv.

Les mer >>

Matematikkdidaktikk på småbarnsavdelingen

Hører matematikk hjemme på småbarnsavdelingen? Ja, høyeste grad, mener Camilla Björklund. I denne artikkelen forklarer hun hvorfor.

Les mer >>