Les også
Lekelykke i barnehagen
Forskere fra ulike forskningsdisipliner deler Fröbels og FNs tanker om at lek i hovedsak bidrar til barns følelse av glede, tilfredsstillelse og lykke. Vi mener at dette er så sentrale elementer i en god barndom at de ikke kan overses.
Les mer >>Foreldremedvirkning – hvis det passer
Hva innebærer foreldremedvirkning for barnehager og foreldre når uenigheten om innholdet er stor?
Les mer >>Kreativitet er ikke en evne
Når vi får en ide eller er kreative, hva er det egentlig som skjer?
Les mer >>Donna Haraway
Med Haraways filosofi blir ikke bare barn og voksne, men også materialiteter som ting, kropper, rom og miljø, delaktige i å skape omsorg. Det innebærer at ingen, verken mennesker eller ting, kan gi omsorg på egenhånd.
Les mer >>Miljølære for barnehagefolk- del 3
«Miljølære for barnehagefolk» er en serie artikler om miljøspørsmål for deg som jobber i barnehagen.
Les mer >>Den viktige liksomleken
Barn gjør en avansert øvelse når de omformer en stol til en båt eller en trepinne til et farlig dyr.
Les mer >>