Glemt passord
Hvordan barn opplever etableringsfasen i et nytt land, påvirkes i stor grad av familiens bakgrunn, og hvorfor de har forlatt hjemlandet. Likevel vil sorg og tap over det de har forlatt, være noe som er felles for de fleste.
En beskrivelse av et prosjekt som ble styrt av barnas initiativ
Hva mener vi egentlig er det viktigste når det gjelder samarbeidet mellom barnehagen og hjemmet?
5-åringer er ikke like. Derfor må de møtes med ulikhet. Og hverdagen de møter i barnehagen må gir rom for mestring. Derfor må tilbudet til 5-åringene omfatte mangfold og bredde både i mål, innhold og aktiviteter.
Hvorfor oppstår det så mange konflikter mellom barn og voksne, og barn imellom?
Uterommer har en enda større betydning som pedagogisk arena enn vi har antatt
Gråten er et utløp for følelser, og er helt naturlig når ettåringen får snudd opp-ned på tilværelsen sin, mener Kathrine M. Fagereng.
Gråten er en del av barnehagehverdagen. Men hva forteller gråten oss? Og hvordan takler vi den?