Les også
Definisjonsmakt i barnehagen - Du er for stor til å leke med dem
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Lærende møter
Ditt ansvar som leder er å få fram det beste i innspillene fra dine medarbeidere, gjerne gjennom å få til en kultur for å stille gode oppfølgingsspørsmål og dermed for medskaping.
Les mer >>Klimasmarte tips til barnehagen
En sjekkliste til klimasmarte tiltak du kan gjennomføre i din barnehage
Les mer >>Barns medvirkning utfordrer
Jeg tror det er lett å undervurdere hvor omfattende det er å ta barnas medvirkning på alvor, og jeg synes at diskusjonene er vanskelig å føre. Hva gjør barns medvirkning med meg som voksen?
Les mer >>Om Rudolf Steiner
Her finner du en innføring i tankene bak Steinerpedagogikken slik Rudolf Steiner utformet den.
Les mer >>Kartlegging av barn i barnehagen
Førskolelærerstudent Kathrine M. Fagereng skriver om kartlegging av barn i barnehagen.
Les mer >>




