Les også
Gilles Deleuze
Dersom vi våger å ta Deleuze’ filosofi på fullt alvor, og forfølge det bemerkelsesverdige framfor rasjonell logikk, kan det få høyst etiske konsekvenser for barnehagepedagogikk.
Les mer >>Hør på maken - tospråklig assistanse i barnehagen
I dette heftet viser forfatteren hvilke muligheter barnehagene har for å tilrettelegge arbeide for tospråklig assistanse i barnehagen.
Les mer >>Rammeplan i hverdagen: Progresjon i rammeplan
Barnehagen skal legge til rette for progresjon gjennom valg av pedagogisk innhold, arbeidsmåter, leker, materiale og utforming av fysisk miljø. For å få til det må vi ha en fleksibel organisering, vi må delta og reflektere og – ikke minst – vi må ha god tid.
Les mer >>Er det mange måter å være norsk på?
Det kan se ut som barnehagen ikke makter å demonstrere at det er mange måter å være norsk på.
Les mer >>Gode erfaringer med barnehagevandring
Hvordan kan styreren se, støtte og utfordre sine pedagogiske ledere? I Jåttå barnehage har de prøvd ut «barnehagevandring» som observasjonsmetode.
Les mer >>Lærer du av dine feil?
En forskningsrapport fra Nederland viser at små barn ikke lærer av egne feil. Hva betyr det for barnehagepedagogikken?
Les mer >>



.jpg)
