
Les også
Læringsledelse i praksis
Barnehagen er med på å utdanne sine egne ledere gjennom praksisstudiet. Hvilke rollemodeller og læringsprosesser som møter studentene gjennom praksisstudiet får betydning for hvilke ledere barnehagen får.
Les mer >>– Vi overvurderer individet og undervurderer gruppen
Det meste og det beste blir gjort av grupper, ikke individer. Også når det gjelder ledelse. Er det ikke rart hvor lite oppmerksomhet vi gir ledergruppene da? spør Erik Slinning.
Les mer >>Hva gjør egentlig en leder?
Kjenner du følelsen av en hektisk dag uten å ha utrettet synlige ting?
Les mer >>Kunnskapsbasert tiltak for å bedre kvaliteten
I denne kommentaren ønsker vi å presentere forslag i Brennautvalgets rapport.
Les mer >>Skolering av assistenter - en forutsetning for kvalitet
Grunnlaget for læring og utvikling ligger i at vi klarer å skape et miljø der alle har lyst å lære, der det er spennende å finne gode løsninger og der ideer kan prøves ut.
Les mer >>Når barnehagen skal avslutte arbeidsavtalen til en ansatt
Av og til har en barnehage behov for å avslutte arbeidsavtalen til en eller flere av de ansatte.
Les mer >>