

Les også
Stemningsrapport fra en småbarnslunsj
De yngste barna skjønner kanskje ikke alle ord ennå, men de merker raskt hvilken stemning det er i rommet.
Les mer >>5-åringer fortjener bevisste voksne!
5-åringer er ikke like. Derfor må de møtes med ulikhet. Og hverdagen de møter i barnehagen må gir rom for mestring. Derfor må tilbudet til 5-åringene omfatte mangfold og bredde både i mål, innhold og aktiviteter.
Les mer >>Hva er de viktigste kjennetegn ved den frie leken?
Leken bygger lekestyrke – en personlig styrke som er en måte å forholde seg til virkeligheten på, og som vi kan bære med oss og benytte oss av gjennom hele livet!
Les mer >>Når erfaringene blir forskjellige
Katrine Giæver skriver om hvordan erfaringsbakgrunnen påvirker oss.
Les mer >>God norsk kommer ikke av seg selv
Barn trenger øvelse for å lære og forstå norsk. Derfor må både barnehage og skole jobbe systematisk med språket, mener Else Havnevik Devold. Men hvordan?
Les mer >>Ny i barnehagen
Det er ikke alltid like greit å være tre år og møte barnehagen for første gang. Det er mye nytt og mye man er usikker på.
Les mer >>