

Les også
5-åringer fortjener bevisste voksne!
5-åringer er ikke like. Derfor må de møtes med ulikhet. Og hverdagen de møter i barnehagen må gir rom for mestring. Derfor må tilbudet til 5-åringene omfatte mangfold og bredde både i mål, innhold og aktiviteter.
Les mer >>Dukkelek og legolek i samme rom?
Bidrar barnehagen til å opprettholde tradisjonelle kjønnsrollemønster ved å dele såkalte gutte- og jenteleker i forskjellige kroker eller rom?
Les mer >>Bok: Vennskap
Noen barn finner hverandre. De bare blir venner. Andre trenger hjelp til å bygge vennskapsrelasjoner. I barnehagen er dette de ansattes ansvar, sier Anne Greve.
Les mer >>Nokre ting om filosofi i barnehagen
Forfatteren stiller (og besvarer) noen grunnleggende spørsmål rundt filosofi i barnehagen.
Les mer >>Kompetanseheving i barnehagen – Se hva vi fikk til!
Gjennom ny kunnskap og innsikt ga mange uttrykk for faglig stolthet og større trygghet i arbeidet med barna.
Les mer >>Lær deg dyrespråket
Hva sier dyrene med lyder og kroppsspråket?
Les mer >>