logo
logo logo
  • Hjem
  • Pedagogikk
    • Rammeplan
    • Spes.ped.
    • Teoretikere
    • Omsorg, lek og læring
    • Migped
    • Samspill og kommunikasjon
    • Barns utvikling
  • Ledelse
  • Barn og helse
    • Førstehjelp
    • Smittsomme sykdommer
    • Forebyggende tiltak
    • Skriv til foreldre
    • Andre tilstander
    • Annet helsestoff
  • Idebank
    • Kommunikasjon, språk og tekst
    • Kropp, bevegelse og helse
    • Kunst, kultur og kreativitet
    • Natur, miljø og teknikk
    • Etikk, religion og filosofi
    • Nærmiljø og samfunn
    • Antall, rom og form
  • Tema
    • Barnevern
    • Barns medvirkning
    • De minste barna
    • Den viktige leken
    • Følelsesskolen
    • IKT i barnehagen
    • Juleforberedelser
    • Kunstfag
    • Ledelse
    • Mat i barnehagen
    • Matematikk i barnehagen
    • Matglede i barnehagen
    • Ny i barnehagen
    • Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøtet
    • Rekruttering
    • Samlingsstund
    • Sommer i barnehagen
    • Språk
    • Temaheftene til rammeplanen
  • Verktøy
    • Mobbing i barnehagen
    • Skiaktiviteter
    • Følelseskolen
    • Profesjonelt relasjonsarbeid
    • Relasjonsbasert ledelse
  • Kurs
  • Bli medlem
  • Glemt passord

    Bli medlem

Petters gås - en tegnefortelling

  • 30.10.2006

Dette er tegnehistorien om Petters gås.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Flere artikler innen Samlingsstund

Samlingsstunden – fra kjedelig til magisk

"Kjedelig!" "Vi må sitte stille på benken i garderoben, selv om vi ikke vil det!"

Samlingsstunden ut fra Vygotskijs perspektiv

Hvordan skal man finne en god balanse mellom lek og læring i samlingsstunden?

Snakk om bildet 4 - Samlingsstund

Disse to fotografiene danner grunnlag for en diskusjon om et viktig element i barnehagen: Samlingsstunden.

Samlingsstunden sett fra et nytt perspektiv

I denne artikkelen belyser jeg samlingsstunden i barnehagen fra et annet perspektiv enn det rent pedagogiske.

Selvopplevde fortellinger

Denne artikkelen viser hvordan barns selvopplevde fortelliger kan bidra til å endre praksis.

Gode tips å ta med til samlingsstunden

Vi har besøkt noen barnehager og bedt dem vise oss noe av det de bruker i samlingsstunden. Her finner du et knippe gode ideer til hjelpemidler.

Samlingsstunden ut fra Vygotskijs perspektiv

Hvordan skal man finne en god balanse mellom lek og læring i samlingsstunden?

Les mer >>

Huset som Per bygde

Dette er historien om huset til Per. En morsom historie om konsekvenser

Les mer >>

Sangleker

Sangleker er en populær og nødvendig aktivitet i barnehagen. Det finnes utallige varianter. BarnehageForum presenterer her en del av de mest kjente sanglekene.

Les mer >>

Syng og sans med kort

Unike kort som er egnet til bruk i barnehagen for å stimulere sanggleden og sansene.

Les mer >>

Å spille skuespill for barna

Her finner du to enkle skuespill de voksne kan spille for barna. I disse er det humor som gjelder!

Les mer >>

Samlingsstunden – hva er den til for?

Samlingsstunden er en selvfølgelig del av norsk barnehagekultur. Den er en helt naturlig del av hverdagen i barnehagen og gjennomføres vel på like mange måter som det finnes barnehagefolk. Men hvorfor har vi samlingsstund?

Les mer >>

Ellinger

Ellinger er fint å ha på lur i ulike situasjoner. Det gjør telling og utvelging til en lek

Les mer >>

Ellinger

Lyd, rim og rytme fremheves i den nye rammeplanen som viktig virkemiddel for å stimulere språkutviklingen. Her er noen av de utallige ellingene som finnes.

Les mer >>

Morfars gris – en tegnefortelling

En artig tegnefortelling som viser hvor enkelt det kan være å tegne en gris

Les mer >>

Barnehageforum © 2019