

ANNONSE
Les også
Hva betyr ”det tredje” for barnet som subjekt?
Om betydningen av å diskutere barnehagens faglige innhold og etiske forankring.
Les mer >>Barn og integritet – del 2
Små barn har begrensede muligheter til å hevde sin integritet og forutse de fremtidige konsekvensene av for eksempel å være med på bilder eller i en film
Les mer >>Habibi
Vi kan ikke forvente at barna skal forstå norsk bare vi overøser dem med norske ord. Vi trenger mellomledd, bindeledd, broer mellom språkene. I vår barnehage er Aya og Naima slike broer.
Les mer >>Dagens dilemma - Når barn ikke vil delta på aktiviteter
Hverdagen i barnehagen byr på en rekke situasjoner hvor det ikke alltid finnes enkle svar.
Les mer >>Rapport: Barnehagemat
Næring til liv, lek og læring
Les mer >>Hvorfor kunst i barnehagen?
Rammeplanen legger føringer for at barnehagen må la barn møte allsidige kunst og kulturuttrykk, men hva slags kunst skal barn møte?
Les mer >>