

Les også
God norsk kommer ikke av seg selv
Barn trenger øvelse for å lære og forstå norsk. Derfor må både barnehage og skole jobbe systematisk med språket, mener Else Havnevik Devold. Men hvordan?
Les mer >>Ulike menneskesyn - perspektiver fra Burrhus Fredric Skinner
Her finner du en solid innføringsartikkel i tankene bak Skinners adferdspsykologi. Hva betyr feks begrepet "Radikal determinisme"?
Les mer >>Stemningsrapport fra en småbarnslunsj
De yngste barna skjønner kanskje ikke alle ord ennå, men de merker raskt hvilken stemning det er i rommet.
Les mer >>Barnehage uten grenser
En av grunnpilarene i vårt pedagogiske arbeid er at vi ikke begrenser barnas naturopplevelser. Derfor har vi ingen gjerder.
Les mer >>Pierre Bourdieu
«Det er ikke den enkelte som har valgt prinsippene for sine valg», skriver Pierre Bourdieu i boken Meditasjoner. Hans teorier kan blant annet hjelpe oss med å problematisere forholdet mellom teori og praksis.
Les mer >>Hvor ble det av Fröbel?
Vi ønsker økt fokus på viktigheten av barnehagefaglig kunnskap og kompetanse. Vår fagdisiplin bør bli mer aktive i offentlige utdanningsdebatter.
Les mer >>