Les også
Hjerneforskning støtter rollelekens betydning for barns utvikling
Nevrovitenskap kan gi kunnskap om det biologiske grunnlaget for læring og utvikling og derved gi innsikt i hva som fremmer, og hva som hemmer læring på et generelt nivå.
Les mer >>De fleste barn trives i barnehagen, men noen gjør det ikke
Kjeld Rasmussen fra Dansk Pædagogisk Forum og Udviklingsforum skriver her om trygge og utrygge barn i barnehagen.
Les mer >>Klissete forming og livslang læring
Hele verden består av to ting: mennesker og gjenstander, og begge er avhengig av hverandre. Mennesker kan ikke leve uten gjenstander, og gjenstander betyr ingenting uten mennesker. I forming skjer en relasjon mellom mennesker og gjenstander, noe som gjør livet meningsfylt!
Les mer >>Humor being's
I denne fordypningsoppgaven er det humor blant de yngste barna som er tema.
Les mer >>Udanningsforbundet med debatthefte om kartlegging
Utdanningsforbundet oppfordrer til lokal debatt om kartlegging i barnehagen
Les mer >>Skal barna straffes?
Er det greit å gi barn straff? Evenshaug drøfter denne problemstillingen i denne artikkelen
Les mer >>