
Les også
Det nevroaffektive perspektivet på lek
Nevroaffektiv betyr å koble hjernens modningsprosess sammen med følelser.
Les mer >>Godt læringsmiljø for de yngste
Anne Greve reflekterer i denne artikkelen over forholdet mellom Stortingsmelding 41 og små barns læringsmiljø.
Les mer >>Bevegelsesglede og motorisk kompetanse
Små barn trenger å øve seg på helt grunnleggende bevegelser, slik som å krabbe, å gå, løpe, hoppe, hinke, slenge og kaste.
Les mer >>Kaoslek på ukeplanen?
Førskolelærer og barnevernspedagog Erik Baltzersen trekker inn egen praksis i denne oppgaven.
Les mer >>Foreldresamarbeid i praksis: Løsninger på utfordrende situasjoner?
Erik er førstegangsfar, og tanken på å sende sin ettårige datter i barnehagen fyller ham med bekymring. Hyppige telefoner til barnehagen og et hav av spørsmål vitner om hans uro.
Les mer >>Vi må bruke vår nye kunnskap om små barns hjerner
Nye metoder har gitt oss helt ny kunnskap om hva som foregår i små barns hjerner. Denne kunnskapen er det viktig at vi tar i bruk, mener forskeren Ann Elisabeth Knudsen.
Les mer >>