ANNONSE
Les også
5-åringer fortjener bevisste voksne!
5-åringer er ikke like. Derfor må de møtes med ulikhet. Og hverdagen de møter i barnehagen må gir rom for mestring. Derfor må tilbudet til 5-åringene omfatte mangfold og bredde både i mål, innhold og aktiviteter.
Les mer >>Hvordan gi barna økt handlingsrom og flere muligheter?
Barnehagefolk har snakket med Mona Renolen og Marion Arntzen om kjønnsmangfold og hvordan ansatte i barnehagen kan jobbe for at barn ikke skal begrenses av tradisjonelle kjønnsnormer.
Les mer >>Begynnende regneferdigheter
Hvordan kan man støtte de yngste barnas gryende forståelse for matematiske begreper?
Les mer >>Barn av nyankomne flyktninger og asylsøkere
Begynner i barnehagen. Hvordan kan nyankomne barn få en god tilvenning i barnehagen?
Les mer >>Norsk barneoppdragelse i 1990-årene - De fleste vil ha lydige, veloppdragne og ansvarsfulle barn
Hva slags ferdigheter er det nordmenn ønsker å fremme hos barn? Hvilke ideal for barneoppdragelsen har dagens nordmenn?
Les mer >>Myter og fakta om menn i barnehager
Er mannen i barnehagen vaktmester, fotballspiller og klatrestativ?
Les mer >>