

Les også
Forutsetninger for å lykkes med tilpasset opplæring i barnehagen – del 4 av 4
Er det mangelen på ressurser som er årsaken til at en ikke får til et godt tilpasset barnehagetilbud for barn med spesielle behov?
Les mer >>Lekende leseglede
Alle vet at man kan lese en bok. Men kan man også leke en bok?
Les mer >>Gilles Deleuze
Dersom vi våger å ta Deleuze’ filosofi på fullt alvor, og forfølge det bemerkelsesverdige framfor rasjonell logikk, kan det få høyst etiske konsekvenser for barnehagepedagogikk.
Les mer >>Tillit – fundamentet for god samskaping mellom leder og medarbeidere
Tillit er basis for god samskaping mellom en leder og medarbeiderne. Dette er imidlertid en påstand som mange smertelig erfarer først når tilliten ikke lenger er tilstrekkelig til stede. Kan vi klare å oppdage hvordan tillit bygges og styrkes og næres? Vi tror det.
Les mer >>Tidlig innsats i praksis
Færder kommune har lagt innhold i honnørbegrepet «tidlig innsats». De har ansatt en fast spesialpedagog i hver enkelt barnehage.
Les mer >>Praksisfortellinger
Hvordan kan man bruke praksisfortellinger til å lære om og utvikle arbeidet i barnehagen?
Les mer >>