For å ta dette kurset må du være innlogget og ha et aktivt kursabonnement.
Les mer i informasjonsboksen

TENK

Ta for deg de ulike delene av aktivitetsplikten og reflekter over følgende spørsmål:
  • Hva betyr denne plikten for min rolle i barnehagen?
  • Hva betyr denne plikten for barnehagens praksis?

DISKUTER

Diskuter med hverandre det dere har reflekter over knyttet til aktivitetsplikten.

Lag punkt(er) der dere setter opp hvordan inkluderende praksis skal vise seg i praksis (holdninger og kunnskap som vises i handlinger) til hver aktivitetsplikt.

GJØR

Dette skal vi gjøre, følge opp og evaluere i vår barnehage etter å ha arbeidet med aktivitetsplikten
Åpent for alle

Benny Schytte

Lekeplassens pedagogikk (25 min)

Nytt kurs

Margareta Öhman

Innenfor og utenfor (112 min)

Anne Greve

Vennskap i barnehagen (40 min)

Lisbeth Skreland

Regler i barnehagen (30 min)

Birgitte Fjørtoft

Etikk i barnehagen (50 min)

Cahtrine Ask

Rammeplanen og barnehagens verdigrunnlag (35 min)

Marit Bøe og Karin Hognestad

Pedagogiske ledelse i vanskelig dobbeltrolle (45 min)

Kristin Aase

Leder, kjenn deg selv (49 min)

Kjell Åge Gotvassli

Teamutvikling i barnehagen (42 min)

May Britt Drugli

Del 3: Sårbare småbarn (38 min)

May Britt Drugli

Del 2: Støtte små barns læring (35 min)

May Britt Drugli

Del 1: Støtte små barns følelser (35 min)

Liv Gjems

Språkstimulerende læringsmiljøer i bhg - Del 2 (32 min)

Liv Gjems

Språkstimulerende læringsmiljøer i bhg - Del 1 (28 min)

Terje Melaas

Loven og lovverket (31 min)

Margareta Öhman

Kom og lek med oss (42 min)

Trude Anette Brendeland

Rom for lekende ytringer - og KYGO (32 min)

Birgitte Fjørtoft

Tullprat og ulovlig lek (36 min)

Maria Øksnes

Lekende læringsliv i barnehagen (31 min)

Petra Krantz Lindgren

Med känsla för barns självkänsla (92 min)

Lena Hansen

Førstehjelp - Ditt barns førstehjelp (15 min)

Terje Melaas

Grensesetting (21 min)

Sigurd Aukland

Sammenheng Barn - Skole (54 min)

Jon-Håkon Schultz

Trygge koronasamtaler (37 min)

-->