Les også
Definisjonsmakt i barnehagen – Du lager jo alltid bråk
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Å markere høytider i barnehagen
Vi bør lage et opplegg som ingen - verken Jehovas vitner, muslimer, humanetikere eller kristne - føler at de bør fritas fra.
Les mer >>Små barn - stort arbeid
LEK OG LÆRING FOR DE YNGSTE
Les mer >>Barn kan! Spirer
Gi barna ansvar for hele spireprosessen
Les mer >>Pedagogisk kvalitet i barnehagen
Hva innebærer egentlig pedagogisk kvalitet i barnehagen, og hvordan kan man skape en barnehage med høy kvalitet?
Les mer >>Hvem får snakke hvor?
På skolen bruker læreren 2/3 av taletiden i klasserommet. Av den resterende tiden får gutter 2/3 og jentene 1/3
Les mer >>
					
							
							




