

God ledelse er nøkkelen til godt arbeidsmiljø
Tydelige ledere og god kommunikasjon er nøkkelbegreper når det gjelder å skape godt arbeidsmiljø i barnehagen, mener Hanne Kvaløsæter i PBL Bedriftshelsetjeneste.
Les mer >>Hvordan skrive en saklig og informativ attest?
Det er viktig å tenke nøye gjennom hva du ønsker å formidle om arbeidstakeren som slutter hos deg
Les mer >>Konflikter og konflikthåndtering
Konflikthåndtering kan være både vanskelig og ubehagelig for en leder. Her finner du mange gode tips for vanskelige samtaler.
Les mer >>Du kan overvinne dårlige sjefer og din egen frykt
Du må tørre å satse på deg selv. Du må tviste din indre dialog i positiv retning, fordi den du snakker aller mest med i løpet av dagen er deg selv.
Les mer >>Forebygg mobbing på arbeidsplassen
Som leder har du et ansvar for å bidra til at mobbing ikke skjer på din arbeidsplass
Les mer >>Hvordan håndtere medarbeidernes bekymringer i en vanskelig tid?
Hvordan kommuniserer du med dine medarbeidere i denne koronatiden? Hvis de ikke blir informert og forstår hva som skjer, vil de bli mer bekymret. Dette kan på sikt føre til stressymptomer.
Les mer >>