
Les også
Tull og tøys har en verdi
Små barn fascineres av tull og tøys. Hva kan vi lære av det? spør Ninni Sandvik.
Les mer >>Uterommet og språkutvikling
Barn som har vanskeligheter med å konsentrere seg i et innemiljø får lettere utløp for sin kreativitet og energi når rommet utvides og flyttes ut.
Les mer >>Hvorfor skal vi lese for barn i barnehagen?
Barnehagen skal bidra til at barn får et positivt forhold til tekst og bilde
Les mer >>Når barn forteller om å være ny i den norske barnehagen
Tilhørighet og deltagelse står på spill når migrantbarn begynner i den norske barnehagen.
Les mer >>Hva skjer med læringsinnholdet?
Om hvordan førskolelærere og barn kommuniserer om et naturvitenskaplig fenomen.
Les mer >>Rapportering av barnas norskkunnskaper- til hvilken nytte?
Hvilken nytteverdi har rapportering av barns norskkunnskaper, og vil den bidra til å styrke norskkunnskaper hos barn før skolestart?
Les mer >>