Les også
Hvorfor kunst i barnehagen?
Rammeplanen legger føringer for at barnehagen må la barn møte allsidige kunst og kulturuttrykk, men hva slags kunst skal barn møte?
Les mer >>Kartlegg - eller ta konsekvensene!
I denne artikkelen diskuterer forfatteren temaet kartlegging i barnehagen.
Les mer >>Oppmerksomhetsproblemer og overaktivitet
De pedagogiske veiene fra oppmerksomhetsproblemer og hyperaktivitet går via språk, forståelse, tanker og relasjoner.
Les mer >>Dagens dilemma - Når barn ekskluderer hverandre i leken
Hverdagen i barnehagen byr på en rekke situasjoner hvor det ikke alltid finnes enkle svar.
Les mer >>Hvordan gi barna økt handlingsrom og flere muligheter?
Barnehagefolk har snakket med Mona Renolen og Marion Arntzen om kjønnsmangfold og hvordan ansatte i barnehagen kan jobbe for at barn ikke skal begrenses av tradisjonelle kjønnsnormer.
Les mer >>«Tenknikker» for gode samtaler
Vi må spørre for å få vite noe. Hva vi vet, avgjøres av de spørsmålene vi stiller – til barna og til oss selv. Men hvordan kan voksne forberede seg på en åpen dialog?
Les mer >>



