Les også
Tidlig innsats forebygger atferdsvansker
En barnehage med dårlig struktur, orden og innhold, kan bidra til atferdsvansker hos førskolebarn
Les mer >>Hva er den viktigste utfordringen for ledere i dagens barnehager?
Gode voksne med fokus på barns beste
Les mer >>Oppmerksomhetsproblemer og overaktivitet
De pedagogiske veiene fra oppmerksomhetsproblemer og hyperaktivitet går via språk, forståelse, tanker og relasjoner.
Les mer >>Sosial kompetanse er mer enn atferd
Barn kan lære seg en bestemt sosial atferd, men de er ikke sosialt kompetente før de har evne til å forstå andres tanker og følelser, og viser vilje til å handle på en positiv måte, sier professor Hans Vejleskov. Han har skrevet en bok om sosial kognisjon.
Les mer >>Rapportering av barnas norskkunnskaper- til hvilken nytte?
Hvilken nytteverdi har rapportering av barns norskkunnskaper, og vil den bidra til å styrke norskkunnskaper hos barn før skolestart?
Les mer >>Det nevroaffektive perspektivet på lek
Nevroaffektiv betyr å koble hjernens modningsprosess sammen med følelser.
Les mer >>



