Les også
Hvorfor så redd for gråt
Jeg forundres over hvordan vi voksne møter gråten i barnehagen sier Inger Fochsen Ellestad
Les mer >>Berikende hverdagssamspill
Små barn i barnehagen lærer best når de selv fatter interesse for noe og får utforske dette sammen med kompetente andre.
Les mer >>Men - dette er vel ikke noe å grine for!
Kan vi som voksne definere hva som er leit og hvor lenge det er ok å gråte når en har slått seg?
Les mer >>– Vi overvurderer individet og undervurderer gruppen
Det meste og det beste blir gjort av grupper, ikke individer. Også når det gjelder ledelse. Er det ikke rart hvor lite oppmerksomhet vi gir ledergruppene da? spør Erik Slinning.
Les mer >>Glitrende og utfordende om lekens flertydighet
Boken Lekens flertydighet bør være en etterlengtet bok for alle som er opptatt av lekens genuine plass i barnehagepedagogikken
Les mer >>Utforskning og undring: – Nysgjerrighet gir grobunn for læring
Undring kan forstås som en følelse som blir vekket av noe vi blir overrasket eller forbauset over.
Les mer >>