
Les også
”People make the place”
Personalet er nøkkelen til kvalitet i barnehagen
Les mer >>Skolering av assistenter - en forutsetning for kvalitet
Grunnlaget for læring og utvikling ligger i at vi klarer å skape et miljø der alle har lyst å lære, der det er spennende å finne gode løsninger og der ideer kan prøves ut.
Les mer >>Resultatledelse gir resultater
– Ledere må ha mål, slår de fast i bydel Alna i Oslo. Alle de kommunale barnehagene er involvert i et utviklingsarbeid der resultatmål og resultatledelse er sentrale elementer, og der hver enkelt leder må sette seg personlige mål.
Les mer >>Forslag til spilleregler for en idedugnad
På en idedugnad skaper man ideer, ikke resultater. Alle ideer er gode. Ingen må forkastes under dugnaden. Ryddearbeidet kommer etterpå.
Les mer >>Kvalitetsutvikling av viktige områder
Skjemaet med området "Den kompetente voksne" er et eksempel på hvordan man kan strukturere utviklingsarbeidet i barnehagen.
Les mer >>Det er mange måter å gi kritikk på.
Det er mange måter å gi kritikk på, gode måter og dårlige måter
Les mer >>Blir man ikke sett er man ingenting
Endring er nødvendig, men kan skape motstand. Slik endringsmotstand skal man verdsette, mener Pia Katarina Halvorsen.
Les mer >>Hvordan finne fram til felles verdier i barnehagen?
Prosessen med å finne fram til våre felles verdier på arbeidsplassen kan startes på et personalmøte
Les mer >>Lar du deg altfor lett påvirke av andre?
Har du opplevd problemer med å få gjennomslag for dine gode idéer? Sliter du med å overtale andre?
Les mer >>