Glemt passord
Anser du deg selv for å være selvsikker? Og hva betyr det for deg å være selvsikker?
Det er få som liker ledere som er impulsive og som styres av følelser
Økt profesjonalitet og mer fornøyde barn og voksne er resultatet av arbeidet med LP- metoden
Kvalitet i barnehagen kan rett og slett handle om de nære ting...
I mange barnehager blir det brukt språkesker i det tilrettelagte arbeidet med språkstimulering
For over 20 år siden skrev Sven Taiet og Torgunn Allgot flere artikler i Debattserien for barnehagefolk, om kjefting i barnehagen.
Hverdagens språkarbeid
Bergen satser på språk
Å kartlegge språkmiljøet
To gode arbeidsmåter
Hvordan kan barnehagen støtte barn i å bruke språk i ulike aktiviteter?
Det er forsket mye i forhold til barn når det gjelder språkutvikling og atferd hver for seg, men det er forsket langt mindre på sammenhengen mellom språk mestring og mestring av sosialt samspill spesielt i forhold til førskolebarn.
Helsestasjonene i landet skal språkteste alle 2 og 4 åringer. Dette er rapporten som dannet grunnlaget for denne beslutningen
Her får du et lite tips på hvordan språkstimulering i hverdagen kan forsterkes med enkle virkemidler.
I denne fagoppgaven diskuterer studentene hvordan små barns språk blir kommunisert til den voksne i barnehagen gjennom bevegelser og kroppsuttrykk.
Hva gjør man når barnet ikke begynner å snakke eller har en forsinket språkutvikling?
- og hvorfor er barnehagen så viktig på dette området?
Dette planleggingsskjemaet er hentet fra "Ås kommunes idehefte for rammeplanen". Det er en enkel og nyttig måte å skaffe en oversikt over hva barna lærer av et opplegg rundt 17. mai.
Språk skal bygges! Barna og personalet er språksnekkerne. Snakkepakken er verktøykassen!
Har vi kommet dit at det faktisk har blitt for mye fokus på språk og språklæring i barnehagen?