![](/data/pictures/ArticleImages/2738_Original.jpg)
![](/data/pictures/ArticleImages/2738_Original.jpg)
Les også
Gi skolestarterne en god start
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
Les mer >>Nå kan du sitte ved siden av meg resten av dagen!
Det er ikke greit å slå eller stikke de andre, og dette veit du
Les mer >>Gi den risikofylte leken en sjanse
Barn utvikler seg når de utfordrer sine fysiske grenser i lekemiljøer uten unødige restriksjoner
Les mer >>Kognitive teorier om lek
Til de stadiene for kognitiv utvikling som Piaget beskriver, knytter han også ulike former for lek
Les mer >>Foreldremedvirkning – hvis det passer
Hva innebærer foreldremedvirkning for barnehager og foreldre når uenigheten om innholdet er stor?
Les mer >>Har førskolelærerutdanningen et tydelig danningsperspektiv?
Med bakgrunn i endringene i barnehagelovens formålsparagraf diskuterer Marianne Werner her begrepet danning og den funksjonen dette har i praksisfeltet og førskolelærerutdanningen.
Les mer >>