Les også
Den gode samtalen!
God kommunikasjon er en viktig suksessfaktor for å lykkes med å utvikle organisasjonen. I dialogen må du ha fokus på medarbeiderens styrker, du må være nærværende og om nødvendig ta en time-out.
Les mer >>Hvem har metodeansvar i barnehagen?
Dette spørsmålet er blitt stilt etter at vi fikk et forslag til ny rammeplan for barnehagen
Les mer >>Hva karakteriserer dårlige ledere?
En stor amerikansk undersøkelse har identifisert de mest vanlige karaktertrekk hos dårlige ledere
Les mer >>Fokus på intervju?
En ansettelse er en så viktig hendelse for din bedrift at den fortjener all den oppmerksomheten den kan få
Les mer >>Ord du som leder bør unngå å bruke
Som leder vil dine ord veie tungt, det er derfor viktig å bære bevisst hvordan noen av ordene vi omgir oss med kan virke på dine medarbeidere
Les mer >>Tegn på at du kveler medarbeidernes arbeidsglede
Det er naturlig at du ønsker å føle at du har kontroll som leder. Men for mye kontroll kan være en tidstyv og kan bidra til å drepe dine medarbeideres motivasjon og engasjement.
Les mer >>