Din rolle i leken - Bestillinger som holder leken i gang
Når leken går tom for idéer, kan én liten bestilling tenne gnisten igjen.
Les mer >>Den frie leken finnes ikke
Samspill for lek og læring
Går det an å skape en pedagogikk der lek og læring integreres?
Les mer >>De psykodynamiske teoriene
Innenfor det psykodynamiske perspektivet finner vi teoretikere som Freud, Peller, Erikson og Winnicott.
Les mer >>Strategier for å verne om og utvikle leken
Peterson barnehage i Moss har utviklet noen strategier for å berike og ivareta leken i barnehagen
Les mer >>Det nevroaffektive perspektivet på lek
Nevroaffektiv betyr å koble hjernens modningsprosess sammen med følelser.
Les mer >>Med plikt til å leke?
Maria Øksnes ønsker i denne artikkelen å vise at lek kan forstås på andre måter enn vi kanskje er vant til
Les mer >>Det er ikke lek alt som gir læring
Lek og læring brukes om hverandre som om de var to sider av samme sak. Det er de ikke. Læring er alltid til stede i leken, men leken er slett ikke alltid til stede i læringen, slik noen vil ha det til. Spørsmålet er hva vi verdsetter mest.
Les mer >>Om lek, opplevelse og læring
Barnehageforum har møtt Ole Fredrik Lillemyr.
Les mer >>





