
Hva er lurt og hva er lov? - (artikkel 2)
Når barn er med og publiserer bilder eller tekst fra barnehagehverdagen på barnehagens nettside eller i sosiale medier, får de konkret erfaring med å dele noe de er opptatt av med andre via Internett.
Les mer >>Ta barnas tull og tøys på alvor
Tiss og bæsj og promp går aldri av moten. Barn elsker å tulle og tøyse. Men hva handler dette fenomenet om? Og hvordan blir barns tull og tøys møtt av de voksne? – spør Sonja Kibsgaard i sin nye bok.
Les mer >>Personlige utfordringer i samtale med barn
Utfordringer i samtale med barn om vanskelige temaer knytter seg ofte til ens egne følelser. Personlige utfordringer er derfor noe vi finner i samtaler med kollegaer og foresatte, da vi også her kan ha utfordrende følelser.
Les mer >>Lære språk og lære gjennom språk
Hvordan kan barnehagen støtte barn i å bruke språk i ulike aktiviteter?
Les mer >>Regelrydding - Når det går av seg selv
Rutiner kan være bra – men ikke alltid. Når rutiner gror fast er det på tide å stille spørsmål.
Les mer >>Hva vi snakker om når vi snakker opp assistentene
Jeg mener det er på tide at barnehagelærere selv blir de fremste ambassadørene for å få flere barnehagelærere i barnehagen.
Les mer >>