Les også
Følelser i barnehagepraksis
Trenger barna hjelp til å reguleres utenfra?
Les mer >>Realfag starter med undring
Barnehagebarn og forskere bruker samme metode. De starter med undring, lager en hypotese, gjør sine undersøkelser, og konkluderer.
Les mer >>Når erfaringene blir forskjellige
Katrine Giæver skriver om hvordan erfaringsbakgrunnen påvirker oss.
Les mer >>Hvordan lærer barn språk?
- og hvorfor er barnehagen så viktig på dette området?
Les mer >>Rom for barns egne initiativ
Dersom vi skal ta barns medvirkning på alvor, må det være en god balanse mellom vokseninitierte og barneinitierte aktiviteter i barnehagens innhold, mener Monica Seland.
Les mer >>Har førskolelærerutdanningen et tydelig danningsperspektiv?
Med bakgrunn i endringene i barnehagelovens formålsparagraf diskuterer Marianne Werner her begrepet danning og den funksjonen dette har i praksisfeltet og førskolelærerutdanningen.
Les mer >>





