Les også
Dramatisk møte med kjønn og likestilling
Arbeid med drama kan danne broer mellom barn og voksne og barn imellom
Les mer >>Om Rudolf Steiner
Her finner du en innføring i tankene bak Steinerpedagogikken slik Rudolf Steiner utformet den.
Les mer >>Fant en arena for fortellingene mine
Det handler om tekst og rytme. Om følelser, fortellinger og kreativitet. Slampoesien ble Marius Beatles Abrahamsens inngang til det levende språket.
Les mer >>Hjelp de nye lederne i gang
Praktiske startvanskeligheter, kollegial ensomhet og en uklar autoritet gjør den første tiden som leder vanskelig for mange
Les mer >>Dagens dilemma: Når barn uttrykker frustrasjon fysisk
Hverdagen i barnehagen byr på en rekke situasjoner hvor det ikke alltid finnes enkle svar.
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>





