

Les også
Men - dette er vel ikke noe å grine for!
Kan vi som voksne definere hva som er leit og hvor lenge det er ok å gråte når en har slått seg?
Les mer >>Følelsesskolen – flere øvelser til følelsen Sur
Sur er en komplisert, litt forbudt og ikke spesielt sosialt gangbar følelse
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Hvordan få til gode foreldremøter i barnehagen?
Dersom foreldrene ikke opplever at møtene er deres, føles foreldremøtene fort uviktige.
Les mer >>Om Maria Montessori
Maria Montessori mente at hvis barnet ble tatt hånd om på en riktig måte fra starten av, ville skulte muligheter dyrkes fram
Les mer >>Hjerneforskning støtter rollelekens betydning for barns utvikling
Nevrovitenskap kan gi kunnskap om det biologiske grunnlaget for læring og utvikling og derved gi innsikt i hva som fremmer, og hva som hemmer læring på et generelt nivå.
Les mer >>