Les også
Snakke sammen - Bedre rustet til å ta de vanskelige samtalene
Med riktig kunnskap og en god samtaleteknikk vil det være enklere å gjennomføre de viktige samtalene med barn og unge.
Les mer >>Ny forskning fra New Zealand
Te Whãriki ser på barns læring som en holistisk og integrert prosess. Barn er aktivt lærende.
Les mer >>Barns selvfølelse – og voksnes lederskap
Hvorfor oppstår det så mange konflikter mellom barn og voksne, og barn imellom?
Les mer >>En venn er viktigst
Jeg har spurt over 20 SFO-barn hva som er viktigst i SFO. Etter å ha tenkt seg litt om svarer de fleste; - å ha en venn!
Les mer >>Mangfold i Barnehagen - 1
Migrasjonspedagog Cathrine Storvik deler i denne artikkelserien sine tanker om mangfold i barnehagen. Første del tar for seg stillhet og andrespråksinnlæring.
Les mer >>Modig ledelse i barnehagen.
Hvorfor skal noen ville følge deg?
Les mer >>