Les også
Vi trenger ikke tid til refleksjon – vi trenger mot!
Refleksjon er kanskje pedagogens viktigste verktøy, men mange sier de mangler tid til refleksjon.
Les mer >>Innføring i marte meo-metoden
Mange barnehager sverger til Marte Meos metoder. Her får du en kort innføring i metoden
Les mer >>Handlingsplan økte bevisstheten rundt mobbing
Mobbing krever handling. Handling krever en plan. I Aremark og Mandal har de laget handlingsplaner mot mobbing i barnehagen.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er for stor til å leke med dem
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Axel Honneth
Anerkjennelse er et aktuelt begrep i mange sammenhenger, og det kan tendere mot en inflasjon i bruk av begrepet. Honneths teori kan være et bidrag til en presisering av hva anerkjennelse er, og hva det skal være godt for.
Les mer >>Følelsesskolen: Flere verktøy til følelsen sint
I denne artikkelen gir Maria-Pia Gottberg deg mange konkrete øvelser for følelsen sint.
Les mer >>



.jpeg)

